Hängig [o]verksamhet

Känner mig inte riktigt ok idag heller :-(

Måste vara någon Prag-bacillusk.

Eftersom tulpansäsongen verkar vara över så köpte jag igår en bukett rosor att ha på bordet:

Ajfånen gör inte färgerna rättvisa, men trevligt är det att ha.
Sitter och gör de vanliga söndagssysslorna: sudoku, DN's söndagskryss och umgås med det barn som råkar vara i närheten.
Det här specifika barnet läser lite fysik.

Ganska mycket kvar att beta av ser det ut som :-(

Av en händelse började vi prata om principen bakom dammsugare.
Ganska festlig idé, faktiskt.
Klicka på bilden för att få en populär beskrivning av hur det går till.


En festlig detalj var hur britten Booth löste problemet med behålla skräpet i maskinen. Kul kille, som inte tvekade att själv utforska principen!

Solen skiner, men det är verkligen inte varmt ute, så jag håller mig inomhus med kaffekoppen i hopp om att bli tydligt friskare till i morgon.
Har grupphandledning med exjobbsstudenterna hela dagen och vill komma igång med träningen snarast.

Annars är det rätt lugnt.
En dotter drog till Stockholm, trots att hon fyllde år. Eller kanske just därför?!
En annan var med och hämtade mig på flygplatsen. Hängde sedan med hem över helgen. Åkte med fadern in till stan för någon timme sedan.
Tja, så ser livet ut för undertecknad.
Tror jag ska göra en smärre insats i stället-som-ej-får-nämnas-vid-namn.
Resan genererade ju en del material för sådan verksamhet :-)
Väldigt nöjd med inköpen i alla fall.
Både de jag gjorde innan och de jag gjorde på resan.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Så fina rosor. Hoppas de hjälper till i tillfrisknandet. Visst har vi bg imorgon? Nog är det konstigt att tvättkorgen aldrig är tom mer än ngn timme? Jag klippte mina rosor idag med livet som insats. Fortsätt krya på dig bön

2012-05-13 @ 15:06:18
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0