Shopped and dropped

Idag var det storshopping på gång!
Barnafadern skulle vara 10 inne stan för avfärd norrut med handbollslaget.
Gjorde upp om att hämta den nyflyttade direkt efter jag släppt av honom vid spelarbussen.
Hon den hurtbullan hade stigit upp i svinottan och dragit till stora träningsanläggningen.

Så vi styrde mot MediaMarkt för att köpa en del nödvändigheter till det nya hemmet.
Dammsugare var första målet och det visade sig att det lyckades alldeles utmärkt.
Liten behändig Volta med mycket god sugkraft.

Nästa uppdrag var en kaffebryggare från mormor.
Hittade en bra med hög effekt så att vattnet blir riktigt varmt.

Därefter var det dags att åka vidare för att  se om det fanns något lämpligt vardagsporslin.
Syskonen hade bestämt att köpa det hon sett på första största livsmedelsaffären.
Tyvärr var det många fler som också gillade porslinet, så när vi skulle köpa det igår var det slut. Slut i affären, slut på lagret centralt.

så nu fick  vi ta en tur och se vad som fanns på annat håll.
Vi hittade ett roligt och annorlunda vardagsporslin.
8 mattallrikar och 4 assietter tyckte hon var en bra kombination.
Enkla vita, men som sagt med en annorlunda form!
Kul tycker jag.

När vi kom tillbaka till lägenheten var det mycket att bära.
Åtgärd ett blev nu att sätta igång kaffebryggaren.
Jag tog på mig det medan dottern tog en sväng till tvättstugan för att sysselsätta maskinerna där.
Kaffet smakade utmärkt.
Abysinian Dawn hade vi köpt.

Massor av stök!
Diska porslin, packa upp apparater, testa att allt fungerar.

Innan jag åkte hem tog vi alla förpackningar och möbelkatonger och gick till Miljöhuset där man lämnar till återvinning. Fiffigt ställe!

Så här trevligt blev det efter en dag full av shopping!
Köpte löpare, och två fina ljuslyktor att ha på matbordet och läckra tulpaner:


Middag påbörjades direkt när jag kom hem.

Nu tittar vi på filmen Papillon från 1973 med Steve McQueen och Dustin Hoffman.

Kommentarer
Postat av: Kristina

snyggt bord och stolar. Hälsa henne. Men vad är bilden som ser ut som en bröstprotes eller är det jag som är fixerad och ser proteser i allt?



kul få hjälpa sina barn få i ordning och stabilisera sig, blir lite avis. Lycka till med allt

2012-03-17 @ 22:48:59
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0