Minsta motståndets lag

Ingenting var handlat för dagens förutbestämda måltid: Fisk i god sås.

Eftersom jag inte hade tillgång till bil (vi har bara en körduglig nu), och inte hade tänkt gå ut ö.h.t. idag så fick jag inventera lite.

En både lätt och god maträtt är pasta med bacon/tomat sås:

Man skållar de färska tomaterna och kokar ihop såsen snabbt.
Hade ingen tomatpure eller färsk chili, så det fick bli en skvätt chilisås och lite chilipulver istället.
Enkel och snabbt passade oss idag eftersom vi bara var fyra till middagen (ingen storätande son som inte är så förtjust i tomater) och dessutom så skulle tjejerna iväg och provträna med ett annat lag nu ikväll.
Bra att ha ätit i god tid innan då.

Jobbet i källarvalven har flutit på, men jag kämpar en ojämn kamp just nu.

Springandet till gymmet på kvällarna och resor till fjällen gör att tvätten inte direkt minskar.

Bra att man är lite småhängig kanske...

Sitter ensam och undrar hur det går i nya IB-hallen i stan'!

 

Kanske måste se någon slaskig TV-serie och pannlappa lite tills jag kan få någon rapport.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0