Långa arbetsdagar

Gårdagen var full av aktivitet.

Stora flyttlasset gick strax före ett.
Tyvärr rymdes inte jag :-)
Men jag satte igång med att tvätta upp dotterns lakan och en del träningskläder för att hon ska slippa börja med det i nya lägenheten.

När de kom tillbaka var det min tur att agera.
Mat naturligtvis!
Kåmpe såklart!

Vi gick på en enkel lösning: helstekt fläskfilé med strips, vitlöksbröd, kryddsmör och avocadosalsa.
Fläskfilé är verkligen tacksamt att tillaga.
Snabbt och gott nästan hur man bär sig åt.
Tillbehören sätter sting på det hela.

Efter att ha plockat undan efter middagen gjorde dottern och jag shoppinglistor och drog iväg med ytterligare flyttkartonger och gjorde ett rejält stopp på första största affären.

Där hittade vi några riktigt prisvärda vardagstallrikar, som dottern gärna skulle ha.
Bra födelsedags/inflyttningspresent.
Bra pris också.

Inköpen var basköksutrustning för att kunna laga lite mat till veckan.
Stekpanna, kastruller, visp, stekspade, osthyvel, mm.

När vi anlände till lägenheten började vi såklart med att bära :-(
Inte kul med ishalka och trapp utomhus upp till ytterdörren.
Sedan passade vi på att stöka undan lite.
Jag diskade nya och gamla köksattiraljer.
Ställde in lite i skåp och hyllor medan dottern packade upp kläder och badrumsartiklar.
Vi fick undan 4 flyttkartonger och det mesta av påsar.
Nu saknas mest möbler och bokhyllor för att ordna upp papper, pärmar och böcker.

Kom tillbaka hem vid 22.
Bara att slappa med en kopp te och sedan var man rätt nöjd med att lägga omkull sig.

Medaljskörden är en av döttrarnas.
Vad gör man med alla?

Idag hade vi inte så tidigt start.
Tjejerna har bortamatch i norra grannstaden, men samlingen var först 12.30.
Visserligen gick de iväg redan 10.30 på grund av en del förvirrande information på webben, men då kom de hem och någon hann fylla på lite i energidepåerna.
Barnafadern ska längre söderut för handbollsmatch och sonen är ute med flickvän och snowboard.

Kvar blir jag.
Nästan som en ledig dag :-)
Har avkalkat kaffebryggaren och tittat på Vasaloppet.
Kanske kan förmå mig att gå en sväng till gymmet?!
Tvättstugan blir med  100%ig säkerhet.

Kommentarer
Postat av: Kristina

energi till max låter det som. Härligt för dottern att börja landa i eget hem. Blir väl tomt för er igen. kram

2012-03-05 @ 11:07:52
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0