runSemester(fredag, ≠sol)

Idag är det inte heller lata-sig-på-gräsmattan-väder.
Ute på schabraket stod två pappkassar med plant och initierade annan gräsmatteverksamhet.
Fotbollsdottern övningskörde med gräsklipparen, stort tack för det, medan jag planterade sommarblommorna som ska kompensera att perennerna inte har hunnit bli så stora ännu.
Sedan gick jag runt med lilla trimmern för att ta lite runt kanter och mellan häckplantorna.
I gräset runt den stora cementurnan har penseerna fröat av sig. Jag tycker de är så söta, men de försvinner när man klipper gräset.
Måste få visa den energiska dotterns frukost:
American pancakes med glasskulor och färska jordgubbar!
Imponerande, tycker jag. Ser makalöst gott ut.
Jag är oftast så hungrig när jag kommer till köket att jag inte har tid med några omständiga/ambitiösa projket.
 
 
 
Det lider så sakteliga mot helg.
Tyvärr inga soliga utsikter.
Kallt och regn på lördag.
Bara kallt på söndag.
 
 
 
 
 
Inga särskilda planer.
Ska gå på vigsel på lördag.
#1 är förstås engagerad i kompisens bröllop.
Surdegsdottern ska sjunga.
Lite taxiverksamhet blir det oxå.

Kommentarer
Postat av: Kristina

vad energisk du varit, inte gjort ngt idag heller.Åt mikorlunch o sen var det kört,.
Få se om jag orkar ngt i kväll.

2012-06-29 @ 18:26:00
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0