Mjuk-kakor efter skogsrantning

Sonen stack för att fotbollsträna, men det visade sig att laget bytt både tid och plats.

Och när han kom tillbaka hörde jag en röst som sa: då sticker vi till spåret.

Gissa om jag blev förvånad över att det var jag som sa det och att "vi" innefattade mig?!

Så det var dags att reda på om det ö.h.t. var möjligt att ranta runt i skogen.

(har försett mig med både antihistamin och ögondroppar - det lär knappast bli sämre)

Det gick väl så där, men jag kände mig inte mer slut än vanligt i alla fall.

När jag kom hem var det krimserier, en snabbdusch och sedan lite te och en macka till nästa serie.

Har hittat ett recept på snabb-bröd, som om man gräddar det i en stor mattallrik blir som en mjukkaka.

Den är tunn och svalnar snabbt och blir rätt stor.

Fungerar bra för varma mackor/pizzabotten.

Receptet:

  • 1 ägg
  • 1 dl mandelmjöl
  • lite salt
  • 25 g smält smör
Vispa ägget lätt, blanda ner salt och mandelmjöl och till sist det smälta smöret.
Bred ut smeten på en stor tallrik (mattallrik).
Grädda 2- 2.15 min på maxeffekt i microvågsugnen.
Låt brödet svalna (tar bara några minuter).

Nu är det strax dax att göra kväll, bara gamla repriser.
Innebandygirlsen har kommit hem (även den som flyttat), efter att ha städat dikesrenar för att dra in pengar till laget.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0