Materialsport, helt klart!

Tog en tur till spåret.

Efter att ha sett spår av det på fb och pratat med dottern som visade sig använda det, så har jag laddat ner en app till ajfånen: RunKeeper.

Den mäter distansen med hjälp av GPS och räknar ut kilometer-tempot allt eftersom.

På min första provtur var det en kvinna som var femte minut berättade för mig hur långt jag sprungit och vilket snitttempo jag höll.


Det visade sig tyvärr att mina misstankar var korrekta.
Den slinga som finns i elljusspåret anges som 4.4 km, men enligt mätningen i appen så är det bara 3.9 km. Den stora boven är en liten extraslinga som enligt skyltarna borde vara 1.1km, men förmodligen är 0.7km.

Genast sjönk mina resultat som en sten till botten :-(

Däremot blir mina insatser på löpbandet mer imponerande.
Där överträffade jag min nivå mer än jag avsåg :-)

Jaja, bara att börja om då. Men tiderna kan jag altid jämföra med tidigare års.

Nu, efter att ha begapat snyggingen Sheemar Moore, är det dags att kvälla inför morgondagens ansträngning: arbetet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0