Tungt!

 

Det jag lyckas bäst med idag är att få i mig (för) mycket kaffe.

Ambitionen var att den första utvärderingen skulle vara klar innan jag går hem (vid 15), men jag börjar misströsta :-(

Här är en av alla listor som ska "kontrolleras":

  1. Ett förhållningssätt som främjar lärande
  2. Vetenskaplig förankring och ett vetenskapligt förhållningssätt till undervisningsprocessen
  3. Breda och aktuella ämneskunskaper
  4. Kunskap om hur studenter lär och förutsättningarna för lärande inom högre utbildning
  5. Kunskap om undervisningsprocess och undervisningsmetoder
  6. Medvetenhet om mål och ramar och förmåga att ta hänsyn till dem vid planering och genomförande av undervisning
  7. Helhetssyn på utbildning och undervisning
  8. Förmåga att kombinera och tillämpa kunskaper om ämnesinnehåll, lärande, undervisning och ramar, d v s att visa undervisningsskicklighet
  9. Strävan efter kontinuerlig förbättring
  10. Lednings- och organisationsförmåga
  11. Samverkan med andra inom och utom högre utbildning

Hur 17 ska jag kunna veta om ansökan beskriver verkligheten (inga dokument bifogade som styrker påstådda beteenden och verksamheter)?

Det här var för svårt för mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0