En dag mindre

Japp så har det snart gått en dag till.
I morse hade jag lite logistiska uppdrag att sköta, så det blev ingen sova-till-jag-vaknar morgon.
Rätt ok ändå.
Var nere i centrum för att parkera ca 10.15.
Helt otroligt, nästan fullt överallt!
Jobbar inte folk i den här stan??
Jaja, jag klämde mig in och satte av mot konsumtionstemplen.
Hittade direkt det jag hade kvar att shoppa och gick sedan mot det viktigaste: En latte på stadens anrika konditori.
Unnade mig en saltlakritstryffel oxå!
Satt där i godan ro (svarade faktiskt på en del jobbmail) när telefonen ringer och det är brandkårsutryckningsläge.
En av barnens kusiner skulle fullastad ta sig till kustbussen för hemtransport söderut, när plötsligt tunga väskan går sönder.
Jag ryckte ut direkt och sniglade mig genom stan, för att med nöd och näppe hinna plocka upp henne och skjutsa henne till hållplatsen.
Insåg att det ine skulle vara någon mening att försöka ta sig ner till stan igen, så jag drog till en specialbutik i utkanten.

Där hittade jag en sak till mig själv :-)
Smala, höga ljuslyktor att ha i köksfönstret.
 
Sedan hemöver för att passera apoteket, mera salvor till den torra dottern.
 
Hem!
 
Sjuka dottern såg inte alltför dålig ut.
Tidig middag, med viss gynnsam effekt på frysutrymmet, eftersom IB-döttrarma har länslagssamling i detta nu.
Då passar jag på att vara fiffig.
I stort sett vartenda år har jag haft kvar julklappsinslagningen sen på kvällen före julafton, vilket har varit så långt ifrån roligt man kan komma. Därav den kompletta bristen på rim oxå.
Nu ska jag passa på att göra bort en del av det i alla fall.
Ensam i huset med julmusik på, det kanske känns lite roligare då?!
 
Nu drar jag igång!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Du rä så duktig

2012-12-21 @ 22:20:22
URL: http://ruach.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0