Inaktivt aktiv

Man gör ingenting, men ändå hela tiden igång?!
Igår bar det av till centrum hyfsat tidigt.
Flera presenter skulle inhandlas. Farfar & farmor till dottern (kaffekoppar), familjen till farmor.
Dessutom skulle vi försöka inhandla gardiner till dottern och en trådrulle till mig (har tappat en knapp som kräver en ljusgrå tråd för att kunna sys i)

Farmor behövde en liten kaffepressare till sitt specialkaffe, så det passade bra att vi fick presenta med den. Röd.

Blommor köpte och fick jag.

Vi var alltså framgångsrika och kunde rätt snabbt inhandla en tårta och dra mot dotterns lilla lägenhet.

Väl hemma igen var det lämpligt att starta med maten.
Vi hade planerat att inte ha någon buffé i år, men ville ändå ha något lite påskigt. Jag gjorde ägghalvor (drakägg och kaviargrädde) och maken hade köpt stekt inlagd strömming och västerbottnssill.
Dynamic duo hade bakat brytbröd medan vi var i stan, bra va'?! Ett av mina "recept" som gått i arv :-)
(garanterat fiberfritt som anti-dottern säger)
Gult är inte min bästa färg så jag körde lite på lila i den försiktiga dukningen.

Till huvudrätt hade vi gjort fläskfilé sinkadus. Ett recept som jag hittade i en veckotidning för många, många år sedan.

Kaffe i min farmors gamla koppar och sedan var det rätt avslaget här. Alla degade i sina hörn.

När kvällen drog mot natt råkade jag komma på ett program om Queen, som jag såg till slut (2 timmar långt).

Nu är all disk borttagen och lördagskrysset avklarat. Farfar och jag hjälptes åt med slutet.

Den här dagen verkar ha ungefär samma upplägg, bortsett från stadsturen då.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Såg både gott och trevligt ut.Hoppas dagen idag blir lite vilsam.Just hemkommen från fin Jesus lever gudstjänst.

2012-04-08 @ 14:21:10
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0