Däckdiskning

Ovanlig lördag!

Inga matcher och inte direkt utomhusväder, inte än i alla fall.

Föreslog en större genomgång av det gemensamma arbetsrummet, som inte riktigt repat sig efter att ha varit lagringsplats under renoveringarna i höstas.

Den andra halva kontrade med att däcken lämpligen skulle bytas.

OK, en körkortsaspirant rekvirerades och arbetet satte igång.

Min del i det hela blev däckdiskning.

Diskar man inte det ena, diskar man det andra!

När däcken var bytta, drog dottern och barnafadren iväg och övningskörde en sväng.

Själv traskade jag in för att mata odjuret i källaren (ni vet det där stället-som-inte-får-nämnas-vid-namn).

Nu är det kaffe och lördagskryss.

Jag har tvångsrekryterat (samma) körkortsaspirant, eftersom någon måste ta över efter den utflyttade dottern.

Mammor behöver sällskap, så är det bara!

(inte för att jag i särskilt hög utsträckning kan tillhandahålla det för min mamma :-( , men när vi träffas löser vi korsord!)

Nu ska jag ta  en liten skvätt kaffe till och haka på lösaren.

 

Tjolahopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0