Sociobjäfset

Dagen blev helt ok trots att jag gruvat lite.
6 timmar med uppenbar risk för frågor jag inte skulle kunna konstruera svaret på...
Men vi löste alla problem i labbet, och rätt ok tror jag.

Sen kraftigt försenad lunch (svårt att slita sig från labbet...)
Två planerade timmar av förberedelse för gruppövning, krympte till ca 20 minuter pga. av ett oinplanerat stvl-besök. Vad gör man?!

Har haft flera sådana den här veckan.

Hur som helst hade två kollegor och jag bestämt att vi skulle göra gemensam sak om det inte dök upp så många i våra respektive grupper.
En hade många och stannade i sin lektionssal, medan den andra hade ca 5 och tog en promenad över till mitt lokal. Jag hade också fler än vanligt, men 5-6 till var helt ok.

Jag tycker att det är en win-win att få jobba med någon av de andra rutinerade kollegorna.
Just den här kollegan har jag jobbat mycket med, så vi vet hur den andre funkar och hur vi kompletterar varandra. Jag jobbar med bilder och försöker att överbrygga svårigheterna med hjälp av konceptuella modeller och han är bra på det super-tekniska.

Dessutom tycker han det är bra att jag tar socio-bjäfset.
Det betyder att jag håller i själva upplägget och står för det organisatoriska. Då kan han komma in och fylla på med tekniska förklaringar, väldigt elegant om jag får säga det själv.

Renoveringsdottern har nu fått sin fondtapet uppsatt: riktigt läckert!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Så snyggt det blir hos dottern. Skönt att dagen förlöpte väl.Du var i mina böner Hoppas morgondagen går bra med.

2011-10-27 @ 22:42:16
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0