På lördag får den latare brått

Ja, normalt är det väl på fredag, men eftersom jag är ännu latare än normalt,  så blev det först på lördag.

Måndag morgon kommer golvsliparen och då måste alla rum på mellanvåningen vara tömda.

Faktum är att vi började lite igår kväll.

Dottern och jag packde ihop finporslinet i några flyttkartonger.

En annan dotter jobbade exemplariskt med att tömma sitt rum

 

I morse behövde jag inte rusa upp, men direkt efter frukosten var det bara att sätta igång.

Jag städade bort i köket, startatde diskmaskinen, gjorde upp middagsplaner och satte sedan iväg för att fixa mer flyttkartonger, handla och passa på att ta med staddottern hem, eftersm hon skulle jobba em + fm i morgon.

 

Så idag har vi varit rätt ihärdiga med att bära möbler.

Enda utrymmet som kan svälja så pass mycket bohag är garaget.

Tack och lov att det var så fint väder när vi skulle dit ner en massa vändor.

 

Mitt på draget passade daglediga dottern och jag på att plocka upp all fallfrukt.

Helt otroligt så mycket frukt det har blivit i år.

Tanken var att vi skulle klippa gräsmattan idag.

Men så långt hann vi inte.

 

Middag blev tacopaj eftersom vi hade flera byttor med tacofärs i frysen.

Tack till döttrarna som bråkade sig igenom matlagningen :-)

Gott blev det.



Kommentarer
Postat av: Kristina

Hej

vad duktiga ni är,hoppas du fått lite vila i dag

2011-10-02 @ 20:19:09
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0