Ingen kom

Jag hade i uppdrag att examinera ett antal eftersläntrare på introduktionskursen för våra nya programstudenter.

Ett drygt 10-tal hade inte närvarat vid det ordinarie seminarietillfället och fick därför en chans vid detta uppsamlingstillfälle.
Man kan ju vara sjuk.

Men ingen dök upp??!

Jaja, deras förlust - de blir inte godkända på kursen!

Annars var det möten och stvl-ärenden hela dagen.
Sedan hemåt, där tre personer hade lyckats låsa ut sig.
Nycklar har visst kommit på avvägar - inte bra!

När vi kom in i huset (gissa vem som hade nyckel?!) luktade det lack.
Det innebär att golvet inte kan beträdas förrän i morgon bitti.

Så vi blev alltså tvugna att dra iväg på lokala restaurangen för middag :-(
Alla barnen grät.

Den riktigt stora katastrofen uppdagas vid andra hemkomsten: vi kommer inte åt kaffetillverkningen.

Bara att gå till lokala latte-leverantören och köpa en kopp.

Nu är kaffet  visserligen slut och det lär inte bli någon kopp med grönt te idag, men jag kan sitta i lugn och ro här i myshörnan medan resten av familjen flänger runt i träningskläder på allehanda sportanläggningar.

Tror inte jag orkar ta mig ut idag...

Inte blir det någon ledig dag den här veckan heller, för mycket som ska vara klart till på måndag.

Då börjar vi super-mega-gigantisk kurs där jag har en del administration och även jobbar i lab och rättar uppgifter.

Vi är 13 inblandade lärare för att ro det hela iland.

Fredag denna vecka har vi allmän information inför valet till VT12.

Detta innebär också massor av stvl-frågor både via mail och vid dörren.

 


Kommentarer
Postat av: Kristina

men stackare inget kaffe. Du kunde ju kommit hit eller lånat min doppvärmare så du kunde gjort både te o kaffe på andra våningen. Men har de hunnit slipa alla golv idag o lacka? När anders slipade våra golv hade han en stege til köksfönstret och till badrumsfönstret o fick ta sig in o ut de vägarna, så han nådde både intag o utsläpp. SÅ glansigt o fint ni ska få ha en god kväll ifall vi ej hörs

2011-10-03 @ 22:03:02
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0