Vem????!

Någon verkar ha läst min blogg?

Jaja, då kanske man kan påverka världen i alla fall!
Idag hade jag fredagsfikat på jobbet.
Hade hittat ett spännande reept på äppelkaka som jag tänkt testa på kollegorna.
Men... eftersom jag planerat att vara ledig idag, så var jag tvungen att ta in fikat redan i går och i onsdags var jag på möte.
Ergo, jag fick ta ur frysen.
Där fanns det i alla fall kanel/vaniljbullar som jag hade bakat.
Halloweenbullpapper, så med tanke på att det snart är 1:a Advent så var det väl inte helt fel att förbruka lite bullar.
Sen gjorde jag en mindre begåvad insats ...
Tänkte att det skulle vara trevligt att kunna fredagsfika tillsammans med min goda vän som är laktoskänslig.
Sagt och gjort, jag köpte låglaktos grädde och bär.
Självklart tog jag med elvispen hemifrån.
Men det visade sig att det bara var visparna, inte motorn.
Den var kvar hemma -> manuellt arbete!
Så där står jag med min handvispade grädde (det var medan jag gjorde det som den snikne lovade) och det visar sig att kollegan jag tänkt bjuda var bortrest idag.
Men jag njöt av lite fredags-smask i alla fall, det hade jag nästan gjort rätt för efter krampen i armen :-)

 


Kommentarer
Postat av: Kristina

tur att du åtminstone kunde äta det efter allt jobb

2011-11-12 @ 00:21:25
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag är tacksam fast jag hade den dåliga smaken att hålla mig borta från stan. Det var jättegulligt av dig tycker jag.



Kanske dags att inhandla en elvisp till jobbet. Eller skänka bort den gamla avlagda.

2011-11-12 @ 16:31:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0