Nöjesshopping

Läste i tidningen att 40% av all shopping är för nöjes skull.
Trots att jag väl inte är någon supershoppare direkt, så shoppade jag ganska effektivt igår.
På väg tillbaka till jobbet efter en visit hos tandläkaren strax före lunch och kom jag på att maken sagt att en av stadens sportaffärer hade rea på höstjackor.
Jag har tittat på lite varmare jackor ett tag, så sagt och gjort, jag svängde förbi där.
Provade ett par stycken och slog till.
Ville helst inte ha en svart (igen) och har lurat lite på en vit tidigare, så:

Väl hemkommen från jobbet måste jag såklart titta vad som hänt i vardagsrummet??!
Taket målat och en tredjedel tapetserat!

En annan, mindre, bonus är att jag kom ihåg att dra ner soptunnorna rätt dag den här gången. För 14  dagar sedan fick vi dra upp dom tillbaka otömda, på grund av ett mindre missöde av minnestyp.

F.ö. har jag varit på det sista av förberedelsemötena inför F16-SMkvalet.
Nu vill man bara ha det gjort.
Familjebidragen i laget är dock lite pessimistiska.
För att gå vidare till finalspelet måste de vinna detta kvalsteg.
Hur som haver blir det en del jobb och min lediga fredag kommer att under förmiddagen ägnas åt bullbak och på eftermiddagen storhandling till kioskförsäljningen tillsammans med övriga kioskkommitén.
Bra människor att ha att göra med.
Nema problema.

Kommentarer
Postat av: Kristina

Snygg jacka .Saknar att inte ha pratat med dig på flera dar. Hoppas din morgondag innehåller lite vila

2011-12-01 @ 00:41:25
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0