Tur att inte allt beror på mig

Ledig dag idag, även om det känns ruskigt konstigt.

Helt utan egen förtjänst har ju mina orkideer blommat i flera år och nu är en av de mer försiktiga på gång med värsta feta knopparna på en stängel.

Jag har en vit, en orangeröd och så denna rosalila. Den vita har i stort sett blommat ut för den här gången, den orangea är i mitt i och den rosalila kommer ...
Dottern' fyllde år igår och kom hem för att par timmar.
Tråkig present från föräldrarna: en bra matlagningskniv.

Ambitionen idag är att inte göra så mycket mer än vila.
(suddoku kanske... har ju kvar den supersvåra som är suddad och ombörjad)
Nu blir det kaffe!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Njut av dagen Hoppas det inte blåser lika mkt hos er som hos oss. Dina orkideer är fantastiska, mina blommar så sällan eller inte alls

2011-05-12 @ 10:49:40
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0