På resande fot

Är på besök på västkusten.
Mamma och jag har dragit iväg för att hälsa på en av morbröderna som bor i Partille.

Kom hit igår till lunch och gjorde på eftermiddagen ett försök med lokaltrafiken.

Det gick bra och idag kommer det att vara ännu lättare.

Vädret är precis lagom för att ta sig runt i staden.
(tur, för jag glömde paraplyet, som jag faktiskt planerat att ta med den här gången)

När vi kommit tillbaka till Göteborgs centrum satte vi oss på en trottoarservering och drack latte och milkshake.
Det är fortfarande skönt at sitta ute på kvällen och man kan hoppas att det fortsätter så här medan vi larvar runt.

På kvällen hade jag bespetsat mig på en helkväll med Sudoku i en tidning som mamma sparat och tagit med.
Men... där gick jag på en nit.
Min klåfingriga syster hade redan löst alla!!
Jag skickade ett folkilsket sms och skällde, men det verkar inte bita.
Köp en egen! fick jag till svar.
(visserligen erbjöd hon sig att betala, men jag iddes väl inte klä på mig, gå ut och leta åt en kiosk i det läget?!

Nu har vi i lugn och ro intagit hotellfrukost (det är väl ändå en av de stora fördelarna med att resa?) och tar det lite lugnt på hotellrummet innan vi drar ut med lokaltrafiken igen.

Ikväll är vi bjudna till en av mina kusiner (annan morbrors barn). Vi har inte träffats på ca 20 år så det ska bli jätteroligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0