Inte ett s**t

Dagen liknar de tidigare.
Gräsmattan så snart det är sol och varmt.
Kaffet, sudokun och en lämplig bok.
Svalt i början, men sedan varmt och skönt.

Har köpt ett häfte med "handgjorda" sudokusar.
Jag har läst någonstans att "riktiga" sudokusar ska ha ett mönster, vilket dessa har.

Ibalnd får jag ut de svåra utan problem, och ibland kör jag fast.
Börjar misstänka att det finns lägen där man skrivit fel utan att det motsägs just då, men att man därför inte kommer vidare.

Om jag suddar allt och börjar om kan det helt plötsligt lösa sig....

Kan det vara så?

Jaja, helt bortkastad tid är det i alla fall.
Korsord kan man, i bästa fall, lära sig något av, men sudokusar färändrar ingenting.
Det  får tiden att gå och hindrar hjärnan att syssla med något annat.

Kanske det som är syftet?!

Blir en tur ikväll.

Det känns nog som att det skett en viss förändring åt det positiva hållet (så när som på krånglet då).
Borde nog ta ett pass med intervaller idag...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0