Inget nytt under solen

I morse var det inte riktigt lika kvavt som det varit tidigare mornar.
Och ändå sken solen från en klarblå himmel.

Det börjar dock märkas att det går utför med sommaren.
Förmiddagskaffet blir allt besvärligare att inta i solen på gräsmattan.
Solen ligger lite lägre så det är skuggor där jag vill sitta :-(

Lyx-problem!
Ett par dagar till kan jag lösa det problemet, och sedan har jag andra problem.

GodaVännen opererades igår, så ikväll åkte jag in till sjukhuset för att blabba bort en stund.
Hur kul är det att tillbringa dagarna där?!

Jag tog med kaffe, kok förstås, och till det skulle jag helst ha velat ha med något gott hembakat bröd.
Men det är sorgligt tomt i min frys och ingen ork att ta tag i nåt som liknar bakning heller.

Så vad gör man?
Tja, jag satsade på det som låg närmast till hands: glass.
B&J's half baked: Vanilj- och chokladglass fylld med browniebitar och kakdeg

Vi hade en trevlig stund, synd bara att vi inte kan träffas oftare och utan en så trist anledning.

Hoppas att det slutar här och att det bara blir bättre!

Inga särskilda planer för i morrn', i alla fall inte mer än att vara i solen, om den fortsätter lyser på min plätt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0