Ingen bikini

Nehej, prognoserna stämmer så det är inte lönt att ta på sig bikini idag heller.
Igår var första dagen på hur länge som helst som jag inte hade bikini.
Jag har varit rätt ihärdig med ingentinget ute på gräsmattan!
Tog tag i ett miniprojekt igår.
Rensade ur lite i källaren.
Sorterade bort skor och kläder som inte använts på länge.
Kostymer som var 20-25 år gamla.
Skor som ingen längre kan ha.
Gamla idrottsskor som blivit kvar som reser,v till reserverna visade det sig.
Till sist blev det två sopsäckar med kläder och ett antal småpåsar med skor.
Den tillfälligt hemflyttade dottern hade med en ELFA-hurts som passade bra i tvättstugan, vilket gjorde att jag slängde ett antal gamla frys-korgar(!) som använts till förvaring.
Av saker som oxå kunde slängas :-)

Idag drog vi iväg till återvinningen för att bli av med allt detta.
Hur enkelt som helst.
(man undrar varför det känns som ett stort företag?)
Så hemma igen hade vi gjort oss förtjänta (tveksamt) av kaffe och lördagskrysset i lokaltidningen.
Men jag blir så trött...

Hur kan det få stå RÖKARN??

Eller är jag ännu mer bingelibångad i hjärnan än vanligt??!

(familjens språkpolis blev upprörd, vilket jag tar som ett tecken på att även en blind höna kan hitta ett guldkorn)


Jaja, det är som när framsidan av tidningen domineras av en icke-nyhet.
Lugnanade eftersom det inte finns något allvarligt att oroa sig för :-)

Prognosen har förbättrats en aning, så jag kanske slipper sitta under balkongen i solstolen.
Måndag verkar det finnas en chans till lite sol på slutet av semestern.

Borde nog ta en liten tur idag. Regnet är inte ett problem i sig eftersom det varmt och behagligt och vindstilla.

Hmm, har flera erbjudanden om fika... När ska man klämma in sånt då, med tanke på hur OHYGGLIGT upptagen jag är? Detta vägs tyvärr upp av att jag är ohyggligt oföretagsam och alla projekt tar mer tid att ojja sig för än att genomföra.

Träna. Handla. Laga mat (blä). Oöverstigliga uppgifter nästan :-(


Kommentarer
Postat av: Kristina

Självklart får erbjudandet inte bli en börda. Det ska kännas kul för dig o inte bara för mig. Jag har lyckats röja en bänk i köket hurra!!!!! Du verkar ha gjort ett storjobb, själv kör jag med slaven på 16 i dag

2011-08-06 @ 14:52:10
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0