Lite idag oxå...

För att plantera mina penséer skulle jag leta fram mina småredskap.
Brukar alltid försöka samla dom på ett ställe, ofta i en av de större krukorna.
Letade där jag förvarar krukor och sånt.
Har tyvärr flera ställen och dessutom två pappkartonger överfulla av gamla planteringskrukor och småpottor från handelsträdgården.
Flera vändor ner till garaget, där det mesta finns.
Till sist lyfte jag blicken av en slump och insåg att de stod i en bytta ovanpå en gammal garderob som står i garaget (med planteringssaker i).

Ok nu kunde jag sätta igång med detta som bara skulle ta ett par minuter, vilket det gjorde när jag väl hittat redskapen.

Vill helst ha små lila med pyttelite gult. Men mitt blomsterhandlande är lite slumpmässigt (oj koppra har blommor, kanske ska ta några) så detta är vad jag åstadkom.
Annars lite utejobb med ansning av vinbärsbuskar och lite räfsning.
En kopp ute fick jag till oxå.


Till middag grillade vi. Gott!
Slog till och köpte en pepparkvarn med rolig smak: Chili explosion.
Använde den till kryddsmör, lite flingsalt i också.

Tittar just på Tre Kronor som bara har oavgjort mot Norge efter förlängningen :-(


Kommentarer
Postat av: Kristina

Visst är det vackert med penséer, de ser så snälla ut.

Låter som en bra dag. Gott med grillat. Idag är min matfantasi slut och den enda hjälp jag får är förslag på bullens eller stuvade makaroner o köttbullar. De kan reta ihjäl mig

2011-05-01 @ 13:52:53
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0