Flera snabbisar & premiär

Dagen började tidigt.
Dottern skulle åka 06.40 och jag tyckte så synd om henne att jag steg upp som sällskap strax efter 6.
La mig igen och somnade om efter ett tag.

Upp igen för att äta frukost och vara i stan 11, då gick döttrarna av sitt sekretariatspass.
Maken glömde plånboken och fick ta en tur hem igen.

Ärenden på stan, som blev halvgjorda.
Maken köpte kostym, bl.a. för att ha på årshögtiden (promoveringen) i slutet av maj.
Fatttde inte varför kortkoden var fel, tills han upptäckte att han betalat med bensinkortet.
Gick bra det med.
Dottern köpte jacka att ha nu under vårvädersperioden.
Jag köpte ingenting.
Jo, en stor latte förstås, men hade redan hunnit få ont i huvudet :-(

Hem igen.
Rikitigt kokkaffe.

Överrraskade mig själv med att putsa två fönster!!

Sen, dags för premiären: årets första kaffe ute!
Kallt, men principiellt viktigt!

Tog brassestol, kaffekopp och lördagskrysset ut på balkongen.

37 minuter senare frös jag och bestämde mig för att det fick räcka.
Korsordet var klart och kaffet slut.

De flesta i familjen är iväg på säsonsavslutning med damlaget.
Struntar i matlagningen idag!
Får bli nåt hoprafsat.

Är lite sugen på att ta en springtur, men har inte ätit någon lunch så jag misstänker att energin knappt skulle räcka för att ta mig av gården :-(
Om jag väntar till efter den hoprafsade middagen kan både solen och den mentala orken vara borta.

Vad gör man?


Kommentarer
Postat av: Kristina

oj va duktig du är. Jag bugar mig i stoftet.

Promovering , vad har jag nu missat? eller inte förstått, jag är ju inte så van med den fina världen,är nog mer känd i den sjukhusiska eller disktraseurvridna Och just nu inte känd alls ens av mig själv

Ha en bra dag i all fall

2011-04-10 @ 16:34:25
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0