Metodproblem

På fredag ska metodavsnittet skickas till "reviewers". Jag har skivit en hel massa, men det är fortfarande svagt på det viktigaste: METODEN! (kan bara berätta att jag själv ska reviewa "Betong-Jorma")

Hur som helst lyckades jag skvalpa ut en stomme till en av artiklarna, fast där behöver jag göra lite mer analys av intervjuerna. Men hur ska jag beskriva METODEN? Jag försöker tappert leta efter en beskrivning som kan tänkas passa på det jag gör. Känns som en bakvänd väg att gå. God forskning borde starta i andra änden, dvs. lägga upp studien efter en viss metod, genomföra och analysera. Jag gör nog i stort sett alla fel på en gång.

Ja, ja... Kan jag skylla på handledningen? Skuldfrågan är viktig, om 221 dagar förväntas jag ha ful koll (freudian slip).




Kommentarer
Postat av: Kristina

ja men då är felen bortgjorda så då kan det bara bli bra sen

2010-05-11 @ 10:35:30
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0