Japp, så drar det igång

I fredags kom nästa inlämningsuppgift från den nordiska forskarkursen jag går.
Läsa 6 artiklar och
Rank the papers from best to worst. Base your ranking on the research methodology used in the paper.
Men det är ju precis därför jag går kursen för att jag inte vet vilken metod som används?!
Kanske är det tänkt att man fuderar först för att bättre kunna förstå beskrivningar och argument senare.
Detta skall analyseras, visserligen bara med 200 ord, och skickas in två dagar efte påsk. Inte mycket tid att jobba med det, förutsätter att man inte har nåt annat för sig.
Som tur är tror jag att jag blev helt färdig med den pågående inlämningsuppgiften redan i fredags. Insåg dock att ingen av oss fyra hade fått med det här med beroende och oberoende variabler. Men det finns verkligen inte mycket att hänga upp det på.
Dags att läsa!
Tack och lov är det min systerinstitution som arrangerar nästa enhet (Unit B), vilket gör att flera av artiklarna är i mitt eget ämne. Kan säkert ha stor glädja av det.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag beundrar dig

2010-03-29 @ 14:07:33
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0