Nu vill jag få kontroll

Splittrad, visserligen på trevligheter, men tiden går... (se till höger)
Har nu, mot bättre vetande, lånat ytterligare en bok. Ska ägna någon timme åt att se om den kan bringa lite ljus i metodmörkret, för nu måste jag börja analysera och jag vill gärna veta att jag gör det på ett vettigt sätt innan jag börjar.
Det är ju inte så att jag saknar saker att läsa, tvärtom. Om jag hade kunnat allt i alla böcker och artiklar som passerat så skulle jag vara otroligt bildad nu :-/
Men, augen zu und durch!
Insåg just nu att jag missade ett inbokat möte med handledare och kollega som var planerat i onsdags. Hur kunde jag ens skriva in det i palmanackan? Visste ju att jag var bortrest måndag-tisdag och studenten på torsdag. Fanns inte mycket att välja på... Semester!
Ibland undrar man hur det står till?! Olika element i minnet verkar flyta omkring, helt orelaterade till varandra.
Mot läsningen nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0