Ingen-gör

Ja, så har då eliten slagit till igen!
Ena handtaget på min braiga gryta lossnade vid handdiskning, så naturligtvis tog jag tag i det direkt. Man är ju inte handfallen (jämt).
Efter att ha tittat på skruvskallen (pluslagda skåror), så funderar man på vad som kan passa som vertyg. Hmmmm....
Till sist slog det mig att följande borde fungera:

Sagt och gjort!
Den nydiskade, torkade grytan ställdes på kant och skruven inpassades i handtaget, som sedan anslöts till fästet på grytan.
Potatisskalaren apterades och i ett huj var handtaget på plats.

Fast fel!

Men pragmatisk som jag är så tänkte jag att det fungerar tills nästa gång skruven gängat upp och då är det läge att sätta det år andra hållet.
Bra kvinna reder sig i köket!

p.s. Badrumsrenoveringen som vi trodde skulle starta idag, har inte kommit igång. Inget meddelande från hantverkarna heller. Fast det kanske är att tro på tomten?! d.s.


Kommentarer
Postat av: Kristina

Jag använder alltid potatisskalaren.Så vi är nog stjärnor båda två

2010-06-29 @ 11:43:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0