Uppgivet

Man passerar en gräns när det mesta är ok.
EN sak som däremot aldrig varit ett problem för mig är julgranen. Jag har alltid tyckt att det inte spelar någon roll hur den ser ut bara det är en riktig gran. Plast är INTE OK!!!
I år har vi av olika anledningar inte köpt granen i god tid, vilket medförde att det inte fanns en enda gran kvar i hela stan i morse när granjägarna drog ut på jakt.
Nu är vi så lyckligt lottade att vi har en vacker skog på tomten, så vi tog en hemodlad helt enkelt.

Julen 1995 var vi riktigt sjuka hela gänget och då var jag seriöst oroad att vi inte skulle kunna ge en enda julklapp ens. Det året fick vi tag i stadens sista gran och det var den ämligaste vi någonsin sett. En riktig vägsticka sa vi.
Den var riktigt burrig i jämföreelse med årets...
Två av döttrarna gör tryffel i flera olika smaker, MUMS!
Jag har bakat brytbröd och fixat en kryddskinka.
Sonen och dottern har städat.
Ny gardin i köket.
Lite väggprydnader.
Torkat lite golv & fönsterbräde.
Kanske skära lite ingredienser till rödbetssalladen.
Ja, åsså affärn' förstås.
Alla rimmar utom jag som inte har en enda klar tanke i huvudet :-(
Får förlita mig på mottot - Augen zu und durch!

Kommentarer
Postat av: Kristina

Men vad mycket ni hunnit, jag håller med dig att plast inte är okey men vad har man för val med allergi i familjen? Om inte julgranen är vacker så är den originell och ni minns den med ett leende..Avundas dig tryffeln Julkram

2010-12-23 @ 19:22:53
URL: http://ruach.blogg.se/
Postat av: tine

haha aaaw söt gran i alla fall ;)

2010-12-23 @ 19:30:13
URL: http://renhorn.blogg.se/
Postat av: Den upplysta stenen

Eh, du är inte den enda som inte rimmar ;) eegarn vägrar ju.



Slappna av nu, det är ju jul! :D Dessutom är det hur många jular som helst kvar, så det är ju ingen katastrof om den här julen inte skulle bli riktigt som man har tänkt. Jag är nöjd och glad iaf :)

2010-12-23 @ 21:20:53
Postat av: Kristina

Tycker den upplysta stenen är väldigt upplyst och klok. Gläds över henne o de övriga, det är ju sant att alla jular inte blir som man tänkt sig, men vi lever och det är en gåva

2010-12-24 @ 00:06:52
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0