Tiden rusar

Eftersom det varit så mycket flängande och stökande har jag inte orkat fixa med ommöbleringsbilderna ännu :-(

Igår kväll åkte de sista böckerna in på sina nya platser. Tar lite tid eftersom jag gärna vill samla böcker av en viss författare på ett ställe. Problemet är att vissa är pocket och andra inbundna och då borde de stå på olika hyllor av utrymmes skäl.

Några fick följa med till jobbet (där dom hör hemma).

En hel del slängs! T.ex. skitdeckare (pocket) som ingen människa borde  vilja läsa (bara jag som i panik kan dra i mig vad som helst för att ha något).


Tvivelaktigt konstaterande...

Försöker nu applicera mina egna idéer på ett riktigt dåligt exempel för att visa att det kan bli bra med lite ändringar.

Ett problem med att ge exempel (på exempel :-) ) är att man alltid utsätter sig för detaljkritik som missar hela poängen, dvs. att man utifrån sin egen uppfattning om "bästa" lösningen kan göra bra eller dålig OO beroende på små detaljer som inte har så mycket med den generella lösning att göra. Hmm... ganska bra formulerat, det borde nog påpekas för läsarna (as if...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0