Långfredagsgöra

Vad gör man på långfredagen? Inte mycket tror jag.
Ätteläggen drog iväg på äventyr och jag sysselsatte hushållsmaskiner.
111 bullar blev det i roliga bullformar (jag tänker inte tala om var jag köpte dem, ingen gratisreklam i denna blogg!)
Tar med merparten till modern som inte är i form för att baka. Akta er för benskörhet!! Tyvärr blir mina bullar större och inte lika vackra som hennes, men det finns i alla fall något att fika av om hon får besök. Kanonbrudarna  bakade en Sivs kaka igår efter skolan så den får också följa med. Hann tyvärr inget mer just denna gång.
Vi drar söderut eftersom svärisen lämpligt nog fyller år på påskaftonen. Då kan vi träffa hela den lokala släkten, vilket inte händer så ofta, bästa läget är just i brytningen mellan säsongerna (som nu).
Enda påskpyntet blev ett par dukar  (letade länge men lyckades inte hitta en annan gul duk som jag hade tänkt mig) och några gula ljus. Köpte de roliga äggljusen häromdagen, bara för att!


Kommentarer
Postat av: Kristina

Så vackra.Man blir glad av gult.Förstår ej ramsan man sa som barn att gult är fult.

Önskar er en glad påsk , för det kan man väl göra när man vet resultatet.Hälsa med er

2010-04-02 @ 15:55:34
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0