Det är enklare att vara glad

Det kan jag säga som inte har så många bekymmer just nu.
Mamma är mycket bättre och orkar vara ute, vilket är otroligt roligt. Hon har gjort höst ute på gården, tagit bort blommor, diskat krukor... Huvvudsaken att hon kan vara ute och få frisk luft och känna att hon orkar lite mer allteftersom.

Positiva tongångar på föräldramötet i går kväll. Både för gruppen och för de individer som är mig närmast. Snart dags för utvecklingssamtal, så då får man mera specifika detaljer.

Frågekonstruktionen står inte alldeles stilla, så det känns också bra. Ett problem är ju att det ska bli på engelska. Svårare att veta precis vad det är man "frågar" om. I nuläget ser det ut att bli mest fri-svarsfrågor, vilket eg. är besvärligare att behandla efteråt, men nog nödvändigt för jag vill höra hur respondenetrna pratar om de olika koncepten med sina egna ord. Om jag specificerar fasta alternativ så lägger jag delvis orden i deras mun...


Kommentarer
Postat av: Kristina

Helt klart enklare vara glad. Gläds med dig och din glädje.

2009-09-25 @ 00:19:30
URL: http://ruach.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0