Ny dag - nya utmaningar!

De flesta brukar se fram emot fredag för att helgerna är mindre jobbiga än vardagarna.

Hos oss är det nästan tvärt om, jag säger som ensamma mammam (Cecial Torudds magnifika vardagsserie):
"Om jag inte hade haft jobbet vet jag inte hur ska skulle ha orkat med ungarna".

Det behöver även mammor som inte är ensamma!

Nu är inte mina barn jobbiga i sig, tvärtom!
Det som sliter på nerverna (som har blivit hyfsat darriga sista åren) är att det är så oerhört många små bivillkor i tillvaron. 

Mattider, tvätt, handla, fixa försäljning, kakbak, skjutsningar och dylikt i föreningarna där barnen är aktiva.
Var för sig är de olika inslagen inte så betlastande, men TOTALT....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0