Stäng av mormor!

onsdag 31/7 = rejält regnigt
 
Vincent och hans försäldrar mess-ringde. De var på prommenad ner till Uppsala centrum för att handla lite. De kom från Bilbao igår tisdag och allt hade gått bra, förutom att bagaget inte dök upp.
Så många plagg som kunde vara bra idag saknades. T.ex. hade pappan i familjen inga shorts!
V råkade starta en video, och då sa mamman nåt om att stänga av så att de kunde se mormor. 
Det kortade dottersonen av till att de skulle stänga av mormor!
 
tisdag 30/7 = flyttplanering
 
Med rätt kortvarsel drog vi iväg till svärfar.
Barnafadern hade försökt få till en dag när syskonen kunde ses för att planera inför flytt och husförsäljning. De andra var dock ute på andra äventyr så det var vi, farfar och en av barnens kusiner som var där. Vi tittade lite på OS, men sedan satte Barnafadern igång med listor och frågor för att reda ut vad som faktiskt kan göras lite eftersom.
Min svåger ringde så de pratade om vad som diskuterats och att han skulle köpa flyttkartonger när han åkte ner på onsdag.
Som avslutning bjöd vi svärfar och svågersonen på middag på den fräscha bistron vid havet.
Jag har haft svårt med blommorna ute i år (oxå!)
Funderar på om jag ska jaga upp lite nya plantor att sätta utanför schabraket. De här gör ju ingen människa glad.
måndag 29/7 = golf och barnbarn - en bra kombo för oss
 
Barnafadern ville golfa och jag ville till stan för att mäta av shortsresåren. Så vi kombinerade det till att jag släppte av honom på golfbanan och drog till My. My låg och sov, men vaknade strax och var nöjd med att jag tog upp henne. Mmmmm...
Nästan samtidigt kom även Sam och hans mamma dit.
Kaffe och lite mellis fick vi.
MAmmorna och kusinerna satt  i hagen och lekte med alla saker som My har där.
Sedan var det dags för mig att hämta maken på golfbanan och då hängde döttrarna och barnbarnen med.
Den yngsta mamman tvättade en rejäl maskin hos oss.
Vi åt pannkakor och våfflor till middag. Mycket uppskattat. Färska jordgubbar, egengjord blåbärssylt, glass och grädde fick man ha till, efter behag. Sam tyckte att våfflor, glass och grädde var bäst. My gillar allt.
 
söndag 28/7 = ingen utedag?
 
Bestämde mig på morgonen för att ge mig på ett par shorts i småttisstorlek.
Innan dagen var slut var allt utom midjeresåren klar.
Hade tänkt sätta en knpphålsresår och en knapp, men jag hittade inte resåren.
Jag orkade inte vänta för att köpa, så jag drog i en bred resår.
Men då måste man prova och mäta av istället.
Är omåttligt nöjd att jag kom ihåg min HullerOmBuller lapp.
På kvällen när jag gick runt och stängde "uterummet", såg jag att bönorna börjar ta sig.
Så kanske vi hinner äta av dem...
 
lördag 27/7 = minnesstöd
Grå morgon, men skönt att dricka kaffe ute ändå.
Vet faktiskt inte vad jag hade för mig under dagen??
På eftermiddagen tog jag en springtur i alla fall.
Solen hade tittat fram, så det var skönt att köra eftersvettningen ute.
Vad ska jag ta mig till med mitt dåliga kom-ihåg? Det fungerar skapligt om jag har något att hänga upp det på. Så jag förlitar mig på bilder. Men då gäller det att fota lite nu och då.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0