Solen kommer på eftermiddagarna

fredag 26/7 = soldag och middag med gamla gänget
 
För att förbereda mitt bidrag till kvällens middag med gamla bönegruppen lagade jag mat på morgonen. Hellre det än att behöva offra tid på eftermiddagen när det troligen skulle bli varmt och soligt.
Jag hade hittat ett intressant recept på en vitkålsgratäng.
Timjan, Rosmarin och Mejram blev mitt kryddval.
Sedan dök badaren upp.
Det är mycket att fixa med så här års. Vincent vattnar och hjälper morfar med grovjobbet i trädgården. My inspekterar.
Båda äter med stor förtjusning smultron och jordgubbar.
Sam har inte riktigt kommit på det där ännu, så det får kanske bli nästa sommar för hans del.
 
torsdag 25/7 = problem med det pyttiga
 
Satte mig för att försöka avsluta byxorna till Sam.
Hängslena var ett problem redan när Mys byxor syddes, och inte blev det enklare med ett jersey-tyg.
Barnafadern drog till golfbanan och jag parkerade i solen.
Efter middag (ute) susade jag iväg till yngsta dottern för att få hjälp med tryckknappar. Tyvärr hade godingen Sam redan somnat, men jag fick kaffe (tjatade till mig det!) och hjälp med att banka ditt tryckknappar på båda paren.
 
onsdag 24/7 = en bra dag smög sig på
 
På morgonen var det varmt, men helmulet. Vindstilla, så vi vi tog första kaffet ute. Skönt!
Så skingrades molnen och badnymfen kom.
Vi hade en ljuvlig dag ute och åt sedan rester till middag. Det är så skönt att kunna äta ute i paviljongen.
 
I köksträdgården börjar det hända saker.
Ringblommor, broccoli och sockerärtor.
Roligt att det frösådda är så pass bra på G.
 
Ska kanske försöka ta mig ut på en lunktur igen. En gång i veckan är väl det minsta man kan begära.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0