Semestern rusar på

tisdag 23/7 = solar och bloggar
 
Fint väder inledningsvis.
Maken drog till golfbanan.
Jag fixade lite med blommmorna ute och drog en hel del ogräs vid uppfarten.
Sen kom maken hem eftersom det var svårt att få tee-tid på golfbanan (dvs. han iddes inte vänta en dryg timme). DAgs att klippa gräset.
Vi hade pratat om att  lägga gräsklipp runt jordgubbsplantorna för att slippa så mycket jord på gubbarna. Så jag satte igång med att rensa bort alla revor och det ogräs som självklart trivs bra.
För en dryg timme sedan drog gråmolnen in över himlen, så jag packade ihop och mindes att jag låg efter med bloggande. Nu är jag ikapp 😁
 
måndag 22/7 = badbesök igen
 
Började dagen med FMK ute.
När man kan sitta i skuggan utan att frysa är det en bra dag!
Både vita och röda smultron finns nu.
Lika fint väder idag så hela My-familjen kom på besök.
Badar med stor förtjusning gör hon, mormors hjärtegryn.
De önskade tacos till middag.
Mormor, dotter och dotterdotter promenerade till kåmpe och bunkrade.
Sedan satt jag ute till 20.10 i kvällssolen.
Så avslutas en gräsmattedag!
 
söndag 21/7 = badbesök
 
Kommunikationsdottern ringde och undrade om dottern och hon kunde komma ut för att njuta av solan och poolen.
Självklart!
Kanondag, som avslutasdes med middag på lax och rester (för vegetarianen).
Fick besked att svärfar nu är hemma igen och allt verkar vara helt rätt.
 
lördag 20/7 = svärfar opererad
 
Barnafadern pratade med sin pappa på morgonen, men inget hade hänt ännu.
Till lunch ringde han själv och berättade att han fått en pace maker inopererad. Nu mådde han mycket bättre.
 
fredag 19/7 = liten syinsats
Ännu en gång fick jag lov att kontrollera symaskinsnålen. Ingen framgång.
Inser att jag köpt ett barntyg som ska tvättas i 30 grader.
30 grader....
Sedan drog jag en sväng runt Åsen.
Det var lite drama senare på kvällen.
Svägerskan ringde och berättade att min svärfar fått ta ambulansen till sjukhuset. Trött och tryck över bröstet. Det visade sig att han hade 46 i puls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0