Semestern rullar på

torsdag 4/7 = syr lite igen
 
Satte mig för att fixa kanalen till resåren.
Då insåg jag att jag hade glömt sy dit vår lilla tag HullerOmBuller.
Bara att försöka fixa det då.
Lilla familjen åkte in till stan för att luncha och hälsa på kusin My i nya lägenheten.
Yngsta dottern har avtalat en systuga i morgon. Ska se om jag kan förbereda den lite i dag.
Kanske klippa något som jag har färdigt mönster till.
Efter middag satte mågen iväg med sin bil mot Uppsala.
Den har indikerat fel på bränsleinsprutningen så det var lite osäkert hur det skulle gå.
Men tydligen gick det bra för mitt i natten hade han skickat ett mess till sin fru att han var framme och allt gått bra.
 
onsdag 3/7 = tittar på diabilder
 
Äldsta dottren är den av barnen som frågar efter våra gamla diabilder.
Så på kvällen riggade vi upp duk och projektor och drog igenom en hel del bilder.
 
tisdag 2/7 = "barnvaktar"
Vincents föräldrar hade bestämt med yngsta dottern att de skulle spela Gloomhaven, så vi hade lovat att vara barnvakter, dvs. umgås på helid med dottersonen.
 
måndag 1/7 = klippte till i går och syr idag
 
Förra veckan svängde vi förbi tygaffären för att se om det fanns någon trevlig stuvbit som kund passa till ett par shorts åt Vincent.
Lagom avancerat projekt för mig!
Utbudet var riktigt dåligt med jag köpte en bit i alla fall.
Eftersom syrummet de här veckorna är sovrum för en tvååring, så blir det inte mycket knåat kvällstid. Men att sy några sick-sack längder och lite raksöm kan man klämma in på dagtid.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0