Så var det resdags igen

torsdag 11/7 = avresor

Tidig frukost eftersom lilla familjens flyg gick klockan 9.
Vi tar ett tåg som går 14.30.
Så ses vi igen i kväll, i Uppsala.
Sedan de åkte har jag plockat ur sänglinnen i två dubbelsängar, burit tillbaka täcken och kuddar som fick ge plats i en garderob för långliggarna. Bytt/burit bort alla handdukar.
I morgon ska vi göra en utflykt till Skokloster. Hoppas på regnuppehåll.
 
onsdag 10/7 = bättre utedag
 
Hushållets mornar har följt ett ganska standardiserat mönster.
De tre yngsta har varit uppe före oss, så när jag kommit ner i köket har diskmaskinen varit urplockat och frukosten dukad. Jag har bara behövt brygga te och ladda kaffebryggaren.
Blommorna är sådär.
Dock har en av mina "nya" pioner kommit med sin första blomma. Jag har nog blandat ihop de två nya, för jag trodde att denna var vit 😳
De gamla "fina" pionerna har i år bara två blommor var.
Jag funderar på att asfaltera hela gården...
 
tisdag 9/7 = skaplig utedag
 
Började dagen med att baka scones till frukosten.
Blåsigt, men vi höll till en del ute. Barnbarnet lockades inte av bad.
Middagen blev inne. Ljummen gnocchisallad och ägg i panna.
Föll inte dottersonen på läppen direkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0