Supergulliga

tisdag 20/8 = semester
 
Vaknade med en vag huvudvärk. Förmodligen psykosomatiskt eftersom jag tänkt lunka runt nejden.
Testade med piller direkt. Inte framgångsrikt. Svarade på mail och började bläddra i vårt bokkapitel. Tog en tablett till, av annan sort, och nu släppte det nästan.
Läste och tänkte ett par timmar, så nu kan jag försöka skriva lite och ha något att prata med kollegan om nästa vecka.
Ibland känns det så...
Jag följer keramikkompisen på instagram:
Lite mer avancerade odlingar! 
I morgon blir det lärardag på FH.
måndag 19/8 = jobbar
 
Eftersom jag tar ut så mycket semester jag kan, så blir det tjockt de dagar jag är på joobbet.
Barnafadern hämtade mig på jobbet eftersom han varit och spelat golf.
 
söndag 18/8 = omorganisation
 
Vi har pratat om att fixa till "syrummet", eftersom det är uppenbart att matbordet har fungerat bättre än den lilla syplats jag haft uppe. Det är bra med ett långt bord, men nu ska jag testa vilken skillnad det gör bara att kunna gå på båda sidor av bordet.
Vi släpade ut 120's sängen, som vi inte riktigt gör oss nytta av. Vi har två 90'isar i källaren och kanske gör ett sovrum för barn där nere.
Om det behövs rymmer vi en 90-säng där strykbrädan står.
 
Efter att ha påbörjat detta släppte jag av Barnafadern på golfbanan och åkte till mini-mannen Sam.
Han är så otroligt go'!
Järnet så länge det går, så när vi lite senare gick en promenad med Freja slocknade han över handtaget i barnvagnen.
Hämtade golfaren och fortsatte pyssla med syrummet.
För en mycket kort stund fick jag för mig att det kanske skulle vara roligt att sy något till mig själv.
När barnen var små, sydde jag lite saker till mig själv, inte minst när jag var gravid med tvillingarna.
Vi skulle på svågrarnas prästvigningar mitt i sommaren och jag hade ingenting som samtidigt var någorlunda snyggt och passade. Kände mig faktiskt riktigt fin i tunna, off-white crinklade byxor och en tunn blommig tunika med dragsko under magen, Jag har fortarande kvar tyget.
Kanske kan bli klänningar till småflickorna nästa sommar. De väntande mödrarna säger att det med stor sannolikhet är flickor på ingående i december.
 
lördag 17/8 = My hälsar på
 
Länge sedan vi såg My (och föräldrarna), så det var mycket uppskattat att mamma, dotter och hund kom hit efter lunch. Myrpan fick morfars pannkakor med nykokt blåbärssylt och vi vuxna fick Gazpacho.
Mina pelargoner är nu i sitt bästa slag.
Så här är det alltid 😣
Jag är rätt säker på att jag vattnar för lite när det är riktigt soligt och varmt.
Men det luriga är att när jag känner på jorden så känns den fuktig och jag är rätt att övervattna. För det har också hänt.
 
fredag 16/8 = vi hann innan sommaren tog slut
 
Vi gillar Gazpacho båda två, men det har varit för få riktigt varma dagar för att det skulle passa med kall grönsakssoppa. Nu slog vi till och gjorde den i alla fall. Vi satt inne och åt.
Jag passade på att ta in nya ringblommor också.
Man kan ju inte låta bli att vara glad att några blommor går att att in. Det är vad jag skulle önska av mina perenner. BTW: perennerna ser extremt taniga ut i år.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0