Snart ska bröllopet stånda

lördag 24/8 = text
 
23:e våningen!
Just ovanför Rainbow arena, f.d. Friends.
Runda fönster och vi har tre, ute i ett hörn.
 
Vi bor på samma hotell som tvillingarna och deras respektive, så frukosten var en trevllig start på dagen. Efter frukost gick vi till stora köptemplet, för lite kompletteringar.
Där dök kommunikatören med familj upp tillsammans med min syster (de bor på samma hotell).
Barnafaderns syster med man och två barn (äldsta och yngste) gick vi också på.
Jag fyndade en lite grövre skjorta, som nog kan fungera som alternativ till kofta.
Den var prissatt till 400:-, så jag avstod först, men på väg tillbaka geonom gallerian så ändrade jag mig. När jag betalade kostade den 100:-. Det fanns ingen som helst indikation på att den var nedsatt över huvud taget. Ett riktigt fynd med andra ord.
 
Tidig lunch för att buffra inför sen middag.
 
Nu börjar vi fixa till oss för dagens begivenheter.
 
fredag 23/8 = resan söderut
 
Vi hade tagit höjd och hade en dryg halvtimme på stationen.
"Kaffe och wienerbröd" hade Barnafadern tänkt sig.
Men fiket hade helt lagt ner, igen. Det verkar inte vara någon bra affär, för lite nu och då dyker det upp en ny entrepenör. Och däremellan är det stängt.
Vi åker första klass (väldigt liten prisskillnad!) och då ingår kaffe & sånt.
Signalfel mellan Härnösand och Sundsvall, så där körde tåget väldigt sakta förbi alla järnvägsövergångar. Detta var känt och vi var ca 35 minuter sena till Stockholm.
Pendeltåget till Solna och sedan en prommenad till hotellet. Det mesta av trasket skedde genom Mall of Scandinavia, så det var inte så kallt och blåsigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0