Sista helgen innan jobbet börjar

söndag 11/8 = ingen utedag :-(
 
Såg sista OS-friidrottestävlingen till frukost. Damernas maraton.
Sifan Hassan vann!! Helt otroligt, hon sprang 5000 och tog brons, hon sprang 10000 i frdags och tog brons, och nu vann hon med en helt otrolig spurt efter 42 km.
Sedan satte jag igång med nästa DIY-projekt.
Min svärmor hade en syster som var väldigt duktig att sy. Hon sydde bl.a. handdukar att torka händerna på som man kunde hänga runt t.ex. ugnshandtaget.
Jag såg några i somras på Skokloster och blev sugen att testa.
Det blir en avvägning mellan rynkning på handduken och form på hänget.
Det blir väldigt tjockt när man ska sy fast hänget, så jag ska testa en lite annan lösning på nästa handduk.
Sedan kröp jag på knäna runt spåret, bildligt talat. Hu!
 
lördag 10/8 = passade på att sy lite
Barnafadern gallrade lite i mina mix-rader. Nu kan man, på nära håll, se att det är olika färger på morötterna.
Satte mig att sy för att testa ett DIY-projekt som jag hittat på webben. Sy ett par barnbyxor av en skjorta. Barnafadern sa tidigare i sommar att han skule sortera ut några skjortor, så gick och hämtade en.
Jag klippte av skjortärmarna och ritade ut mittskärningen fram och bak med hjälp av ett mönster. Mönstret fick också vägleda lägden. Det passade så där, men jag gjorde klart i alla fall.
Jag hade hellre haft knäppningen på manschetterna utåt, men jag ville inte ha den tjocka sömmen på insidan. Men ska jag göra det igen ska jag testa det i alla fall.
Funderar lite på vad jag ska göra med skjortans fram och bakstyckte. Det finns ju t.ex. en helt färdig knappslå att utnyttja.
Jaja, jag får surfa och pröva mig fram. Jag har väldigt många restbitar, både jersey och vävd bomull, så det är inte problem att testa lite nya idéer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0