Officiellt sommarslut - men semester ändå

tisdag 13/8 = semester
 
Jag försöker ta ut så mycket semester som möjligt för att komma ner i halvtid. Annars misstänker jag att jag får för lite timmar i tjänstgöringen. Speciellt VT25 känns osäker.
Nu verkar det svårt att räkna ut...
Barnafadern drog till golfbanan, men det var finfint väder ute så jag gjorde en tur ut på gräsmattan.
Jag mår så bra i solen och värmen. Nu är det inte heller lika varmt i luften så det är verkligen njutbart!
När maken kom hem startade han gräsklipparen åt mig.
Av den verksamheten blev jag rätt svettig!
Hade nog egentligen tänkt lunka lite....
Men så blev det alltså inte.
 
måndag 12/8 = tillbaka till jobbet
Under sommaren har det ackumulerats ca 30 mail som kräver en insats från mig.
Vi, studievägledarna, startade veckans arbete med ett möte kring behörighetskraven för kurserna i LP1. Vi får inte göra bedömningarna, men vi ombeds ändå ange vilka undantag vi brukar göra. Nackdelen med det här systemet är förstås att vi har svårt att göra studieplaner för studenterna när vi inte kan säga definitivt att de får gå en viss kurs, även om de sknar något i behörigheterna.
Sedan har vi svårt att tro att kontrollerna kommer att bli på samma detaljnivå som tidigare, men det får väl utvärderas....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0