Första veckan avklarad

fredag 16/8 = halvdag
 
Åkte in på jobbet i vanlig ordning och arbetade undan en massa små detaljer.
Barnafadern bussade till stan vid lunch så vi möttes där.
Passade på att äta, men jag blev rätt besviken.
Jag beställde en Ceasarsallad, men kycklingbitarna var små och hade ett rejält frityrtäcke och baconet var knallhårt. Vad säger man när serviotören frågar om det smakar bra?
Om jag skulle ge mina synpunkter, skule det göra någon skillnad?
Dålig stämning skulle det bli i alla fall.
Barnafadern var inte heller nöjd, med sin burgare.
Tror inte vi äter där igen på länge.
Sedan gjorde vi några småärenden.
  • Brudgummens far köpte strumpor till bröllopet nästa lördag
  • Samma fader klippte sig
  • Vi fyllde på med lite te
  • ... sedan hem
Borde ha lunkat, men valde att sitta ute i solen i drygt två timmar istället.
Fortsätt göra semestersaker även när jobbet har börjat om!
Ingen av oss var särskilt hungriga, så vi kokade några ägg och blandade av de rester vi hade i kylskåpet.
Gallrade lite i morotslandet. Precis lagom aatt snaxa på.
En rolig grej som hände var att medan Barnafadern satt och väntade i drop-in kön på klipperiet, så däk en av hans gamla kollegor upp. Tillika en av våra vänner.
Vi har inte setts på så länge och hade massor att dela. Hoppas vi tar oss tid att träffas snart.
När vi satt med maten bildringde My och hennes mamma. De undrade om de kan komma ut hit i morgon.
Vi har inte träffat My på jääääääättelänge.
 
torsdag 15/8 = [DKV]
 
Hade en hel del möten på fm, men till lunch träffades Mia och jag för en liten kick-off för DKV.
Jag satte mig med antologimanuset för att börja titta på de kommentarer vi fått av redaktörerna.
Rätt många var av karaäktären ändra U till u, så det var bara att acceptera ändringsförslagen.
Men sedan var det en del om slutsater och ändra ordning...
 
Jaja, 
som min gamla handledare sa en gång.
.... och det funkar oftast för mig.
Inte tänka - bara göra.
Som att gå och träna.
Vilket jag inte gör så bra just nu.
 
onsdag 14/8 = semester
 
Vilken lyx att ha två dagars semester första veckan på jobbet.
En pytteliten rosenskära:
Inget att ta in och sätta i vas...
Fick en massa småstök gjort:
  • cyklade till returgården med glas och en del annat
  • planterade om en blomma
  • damsög och städade en del i det som ska utvecklas från gammalt arbetsrum till förbättrat syrum
  • sydde hankar på flera frottéhanddukar
  • lagade en av dynorna till solstolarna
  • handdiskade (behövs alltid, men görs inte alltid...)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0