Nu är jag förväntansfull

söndag 7/4 = My och gymmet
 
Ingen särskild dag.
Hade hoppats på att få gardinerna bytta.
Men vi ville träna och fick sedan finbesök efter lunch.
Hon är så otroligt go' den goda My.
Och hennes mamma är inte så pjåkig heller (hon var också med!).
 
lördag 6/4 = dags för glasering
 
Vi samåkte med den tredje kursdeltagaren så min syster och jag sammanstrålade i stan för avfärd.
Vi började med sandpapper för att slipa bort vassa kanter, t.ex. på muggar vill man ju inte ha något vasst där man dricker 😅
Sedan torkade vi av slipdammet med blöt trasa.
På med vax på undersidor för att glasyren inte ska hamna mot underlaget och bränna fast våra saker i ugnen.
Men sen... var det dags för att sätta färg på alstren. Glasyr.
Detta var svårt att få grepp om. Speciellt om man vill ha dekor i olika färg. Jag gjorde färgstänk på tre släta föremål. Sparade en del av den nakna leran på mina muggar. Enfärgat vitt på mitt fat med spetsdekor i botten.
Tyvärr får man väldigt liten känsla för hur olika färger fungerar på olika leror.
Nu hade jag lavalera på alla saker utom en tror jag.
Då borde mina muggar bli något i den här stilen som på bilden till höger.
 
Förväntansfulla och nöjde styrde vi hemåt igen. Om några dagar kommer våra skapelser hit till stan och vi får se det färdiga resultatet.
Senare på kvällen såg jag att jag hamnat på Instagram.
Dekorerar en större ytterkruka som jag tänker ha ute i sommar.
En av oss hade förberett sig och tagit med lite olika sorters blomblad.Jag fick låna ett pelargonblad som jag kavlade in i leran på olika ställen. Nu fyllde jag fördjupningarna med färg och satte sedan en transparent glasyr över alltsammans. Sländorna vågade jag inte måla.
 
fredag 5/4 = Veckans bästa dag
 
Torsdag fick vi tillbaka våra kommentarer på antologibidraget, så jag gick förbi jobbet och skrev ut det innan jag satte fart mot Nordliga rummet.
Vi hade en väldigt bra dag tillsammans och fick en hel del gjort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0