Åsså var det söndag

söndag 17/9 = ingen större skillnad i måendet
 
Tack och lov har jag en dag till innan det blir problem.
Barnafadern drog iväg till återvinningen och för att köpa ett par lämpliga lådor att förvara potatis i. 
Jag dattar och tittar ut genom fönstret.
Det har blåst rätt hårt vissa dagar och nu är det överfullt med fallfrukt igen.
Tre födelsedagar på G, men inga tips på presenter.
 
lördag 16/9 = jag meddelade kunskaper!
 
Känner mig varken bättre eller sämre. Låter snuvig, men är inte särskilt rinning.
Barnafadern har påbörjat arbetet med att ta bort lite bokhyllor i stora rummet på övervåningen.
Då måste man sortera ut vad som ska vara kvar , vad som ska skänkas till second hand och vad som måste brännas.
Hittade en massa gamla intyg (och betyg), bl.a.:
Jag jobbade under många år med sommarsimskola. Till en början med att vara simlärarassistent.
Först kontrollerade jag mest provtagning för äldre barn, men fick också vara med på simundervisningen. Tror att jag gick simlärarutbildningen våren/sommaren 1977.
Jag minns att min kompis och och jag cyklade till Härnösand för att gå kursen. 7 mil.
Medan kursen pågick fick vi bo hos min faster.
Kurs på försommaren, praktik under sommaren och två dagar för legitimering i slutet av sommaren.
Minns att jag fick slita lite med livräddningsprovet, som skulle göras på plats. Gjorde om det ett par gånger. Motigt eftersom många av deltagarna var simmare och bara rev av det där med bravur.
 
fredag 15/9 = halsont?
 
Kändes inte alls bra när jag vaknade, men vad gör man.
Barnafadern skjutsade mig så att han kunde använda bilen under dagen.
För att slippa kylan på halsen använde jag min scarf hela dagen.
Fullt ös från 9.
Kollegan/kursansvarig hade gjort ett imponerande jobb med att schemalägga oss.
Bra att skola in handledarna i rättning och demonstration på varje enskilt MP.
torsdag 14/9 = finbesök
 
My och hennes mamma kom ut till oss på fm. Tofu också!
(i ett obevakat ögonblick hittade han mitt korsordssudd och hann tugga på det inann jag fick tag i det)
Därför passade jag på att jobba lite från morgonen.
Bl.a. ett långt zoom-möte med kollegan för schemaläggning av fredagens mästerprov.
På kvällen dags för favoritlaget MoDos SSHL-premiär. Mot norra lokalkonkurrenten Skellefteå.
Förlust på staffar, så det blev en poäng i alla fall.
Nästa match om en vecka. På twinsens födelsedag!
onsdag 13/9 = frågestuga
 
Vi hade annonserat ut att vi skulle ha handledning/frågestuga kring modul 1 8.15 och modul 2 10.15.
På morgonen kom ingen, så jag gick till mitt rum.
Klockan 10.15 var roligare, då kom det 15 personer. Vi hade bra diskussioner. Mycket handlar i början om pekare, som verkligen kan ställa till det i tänket.
Snabb lunch och sedan besök från stadens stora gymnasieskola.
 
Dottersonen verkar trivas bra på förskolan nu.
Uppskattar cyklandet oxå.
 
tisdag 12/9 = MP hela förmiddagen
 
Som alltid den här tiden var det full rulle 8-12.
På eftermiddagen var det mest individuella samtal.
Är inte klar med valmaterialet :-(
 
måndag 11/9 = panschar, mest i alla fall
 
Träffar My.
Vi försöker med wefiesar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0