Inga fler barnbarn ännu, kanske i morrn'!

måndag 20/11 = vingel
 
Medan teet drog hämtade jag tidningen i brevlådan.
Tjock bunt med reklam oxå.
När jag kommit in, och tagit av mig alla kläder som behövs för en kalltur i svinottan, insåg jag att tidningen inte var med.
Jodå, men den satt fast i övre delen av postlådan. Utan att den syntes. Det såg jag när jag gick förbi på väg till garaget. Åååhhhh.....
Lugnare på jobbet nu,
vilket är skönt. Nu hinner jag titta på våra texter utan akut tidspress.
Klippte mig på friseringen i Universum. Barnafadern har denna frisör i många år, och nu har jag hakat på. Tyvärr har ju min ordinarie frisör fått metastaser efter sin bröstcancer. Det berättade hon i september när jag klippte mig sist.
 
Nu vet de blivande föräldrarna i alla fall att det börjar i morgon tisdag.
På morgonen ska de få besked om det ska börja med tabletter hemma eller om de får plats på förlossningen.
Därför körde de ut hunden till oss och vi slog till med den alltid lika uppskattade nödlösningen från Kajjan. Trevligt att se dem så lugna och lite brydda.
 
söndag 19/11 = "nu fäster vi trådarna"
 
Dottern dök upp tidigare den här dagen, men utan hund.
Vi sydde på, men hann med en prommenad också.
Vi hann med oss ganska bra. 
Hon har kvar att banka tryckknappar och jag att mäta av en resår.
Den här gången packade vi ihop. Man hoppas innerligt att det inte finns några fler dagar tillgängliga på ett tag.
 
lördag 18/11 = systuga
 
Yngsta dottern är fortfarande höggravid och ville ha systuga idag igen.
Självklart.
Jag passade på att dricka kaffe och lösa lite korsord innan hon och Freja kom.
Hennes man skulle "köpa julklappar" med grabbgänget.
De hann en del annat också.
Hon med magen höll ut till 20!!
Då lämnade vi allt framme, för hon ville komma tillbaka på söndag.
 
fredag 17/11 = inget [DKV] med Mia
 
Mia kände sig hängig så vi fick hållas på avstånd.
Jag åkte in til jobbet ändå.
Fixade med en del stvl.
Stökade runt med vår text. Mergade med det kollegan skrivit, och påbörjade en struktur.
Följde det råd jag brukar ge uppstasstudenterna: gör en innehållsförteckning för att se den överliggande strukturen. Dessutom ser man bättre hur rubrikerna kuggar i varandra.
Väntans tider för hela familjen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0