Ingen säng - vi målar

söndag 22/1 = tittar på skid-TV och målar
 
Nu har vi kommit till de stora ytornas målning.
Den gamla färgen var barnblå, och den nya heter kaprifol.
Det går åt mer färg än vi trodde, så nu hoppas vi att andra strykningen inte sugs in på samma sätt.
 
lördag 21/1 = utfärd
 
Morgonen var lugn, men vi var också på väg för att träffa Barnafaderns syskon.
Hämtade hans bror i södra grannstaden och landade hos mina svärföräldrar.
Där fick vi kaffe och julfika, samtidigt som vi tittade på VC-sprintfinaler.
Vid 15 flyttade vi över till min svägerska som var värdinnan för dagen.
Effekter av sätt att hantera ev. framtida reavinskskatter diskuterades, men jag känner att det där håkller jag mig utanför. Har nog med mina egna underliga fastighetsaffärer.
 
fredag 20/1 = DKV
 
Även den här fredagen fick vi till en bra DKV.
Kompisen gick iväg och undervisade 10-12, men det är inget problem alls. Jag fick några artiklar lästa och funderar lite över för- och nackdelar med olika frågetyper och examination.
Målar det småpetiga i sällskapsrummet i källaren.
  • vid lister
  • i hörn
  • runt eluttag och strömbrytare
torsdag 19/1 = vanlig jobbdag
 
Eftersom jag lägger någon timme här och där på att besvara mail, så kompenserade jag med att åka hem vid 15.
Köper spackel på vägen hem och handlar lite mat.
Barnafadern var hundvakt under dage eftersom kommunikationsdottern med sambo var och tittade på baby-TV (RUL heter det visst)
De kom hit efter jobbet och käkade middag med oss.
Jag tycker verkligen att det är så trevligt med lite spontant vardagsumgänge.
Det är säkert därför jag gärna bjuder in mig själv på kaffe :-D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0