Up to date

tisdag 29/8 = panschar
 
Eftersom jag betade av allt i går kväll passar jag på att vara panschis idag.
 
måndag 28/8 = drunknar i ärenden
 
Kursstart för C23, där jag deltar och presenterar vad jag har för funktion som stvl.
Har dessutom intervjuer att beta av. Roligt, men inte så bra i tid just den här veckan.
Onsdag är första peer-reviewmötet. Efter det borde vi väl producera text ganska snabt tror jag.
Fick lov att göra en brandkårsutryckning till tandläkaren eftersom en bit av en tand lossnade.
Hur kul är det på en skala??
Direkt jag kom hem fortsatte jag med individuella studieplaner och liknande.
På kvällen fick vi besök av Tofu och hans matte.
Tidigare hade Tofu åsamkat sin matte en rejäl stukning, och eftersom hon är den enda föräldralediga föräldern så fungerar det dåligt med hundprommenader.
Vi har hunden ett par dagar så blir det enklare för henne.
När hon åkt jobbade jag vidare med mailärendena, vilka så här års alltid involverar upprättande/uppdaterande av studieplaner.
 
söndag 27/8 = syskonen firar 30-åring
 
Direkt på morgonen drog äldsta dotter, sonen och hans fv iväg för att tillsammans med övriga syskon göra en heldag med anledning av sonens stundande 30-årsdag.
Vincent och hans pappa stannade här. V hade haft en förfärlig natt och varit vaken 3-6. Trots det blev dagen inte så tokig. Mycket no, no, no när det kom till mat, men han åt ändå rätt ok och humöret steg.
Pannkaka med blåbärssylt och grädde ska njutas med hela kroppen!
Eftermiddagsluren räckte en knapp timme, men sedan somnade han direkt i mitt knä när han vaknat i vagnen. Ytterligare sovande med morfar i soffan.
Sedan kom mamman hem och det var dags att packa ihop inför hemresan. Då var han väldigt noga med sin jacka, sin rygga, familjens resväska och sina skor. Hela tiden till de åkte.
 
lördag 26/8 = namngivning
 
Hämtar sonen med fv på tåget.
Sedan kör vi skytteltrafik till stan.
Att frakta 7 personer med tillbehör kräver en del logistik.
Hjälper till att ställa i ordning lokalen för Mys namngivning.
Trevligt arrangemang som gjorde att de två släkterna och en del kompisar till Mys föräldrar kunde umgås.
 
Det enda vi saknade var tillgång till ett kök.
När vi kom hem drog sonen med fv på kräftskiva och vi andra käkade pulled pork som vi hade satt in på morgonen.
 
fredag 25/8 = granskar villkor hemifrån
 
Inget DKV, Mia sitter i Stockholm och jobbar, men jag måste se till att villkoren är avklarade innan måndag. Lyckades bli klar med "mina" kurser och mailade in till studexp.
Hämtar Uppsalafamiljen på flyget och får krama Vincent igen.
 
torsdag 24/8 = ??
 
Skickar in gruppanmälan inför VT24. Har varit svårt att få anmälningskoder till de nya kurser som ska ges i vår.
 
onsdag 23/8 = lärardag
 
Hela dagen på FH. Det mesta handlade om generativ AI, chatGPT och dess effekter på kurser, undervisning och examination. Arnold Pears var gäst och han är både rolig och kunnig. Inte minst datavetare.
Jag är så glad för mina två Törnrosas kjortel. De såg inte mycket ut för världen när jag köpte dem, men nu...!
 
tisdag 22/8 = mycket i veckan
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0