Sommaren är kort...

onsdag 16/8 = grått
 
Ska försöka masa mig ut på en lunktur.
Dottersonen i Uppsala är inne på sin andra inskolningsvecka, och har det lite mer kämpigt nu.
Stor omställning, men det brukar ju ge med sig rätt snabbt för de flesta. Jag tror han kommer att trivas som fisken i vattnet bara det blir rutin.
 
tisdag 15/8 = ingen VM-final för damerna
 
Klockan 10 bänkade vi oss för att se semifinalen mellan Sverige och Spanien.
Efter en del dramatik (dock ej straffar) så vann Spanien med 2-1.
Eftet någon timme dök lilla My med föräldrar och hund upp.
Barnafadern och Mys pappa drog iväg till golfbanan medan tjejerna försökte roa sig på hemmaplan.
Vi tog en promenad ner till Ljumviken för att testa hundrastgården där.
Vissa åt oftare än ändra, men så småningom lagade jag mat till de vuxna. I brist på idéer fick det bli spagetti och kfsås.
My hade lite kvällstjafs och var inte helnöjd, men det uppvägdes med god marginal av hon nu skrattar och "pratar" lite och varit fantastisk tidigare på dagen.
 
måndag 14/8 = jobbet
 
Idag fick jag tag i min antologikollega och vi försökte överblicka situationen.
Personbästa i sudokuappen!
 
söndag 13/8 = lunktur i lite sol
 
På eftermiddagen drog jag iväg.
Ganska blåsigt, så jag satt inte ute länge efteråt.
 
lördag 12/8 = dynamic duo på besök
 
På eftermiddagen kom tvillingarna, deras hundar och den äldres pv.
Vi hade tagit fram en stor bit lax som vi bredde egengjord pesto på, ugnsstekte och åt med både varm och kall sås. Husets färskpotatisar också.
Sedan serverades sommarens efterrätt Peach Melba.
 
fredag 11/8 = hemma
 
Varannat år glömmer jag vilken jag vill ha och tar fel. I år blev det hänglobelia fast jag nog hellre vill ha kantlobelia.
Forskarkompisen Mia har fortfarande semester, så efter fotbollen satte jag mig en stund för att försöka starta upp skrivandet. Gick väl sådär...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0