Så gick det några dagar igen

onsdag 2/8 = regnet står som spön i backen
 
Sverige slår Argentina med 2-0 i fotbolls-VM. Gruppseger, och det ser ut att bli USA i 8-delsfinalen, söndag 6/8 11.00.
Perfekt tid tycker jag :-)
 
tisdag 1/8 = dottersonen på utflykt och middagshäng
 
Dottern och dottersonen drog iväg för at vara med kompisar på fm.
Solen tittade fram och jag hade ett par timmar i värmen.
Vid 16.30 dök stadsdottern med ffamilj upp och kort därefter återvände E & V.
Vi hade gjort grönskaspaj till middag, även om jag inte var helt nöjd med konsistensen på den veganska pajen så smakade allt bra.
Tog några trädgårdsbilder:
 
Dill, sockerärtor och bönor är bara ynkliga.
Ruccola, persilja, moröter och palsternacka går bra.
Potatisen ser ut att leverera. Barnafadern grävde upp två stånd bara för att se, och det var helt ok.
 
måndag 31/7 = åker söderut
 
Hälsar på gammelfarfar och gammelfarmor.
Får och middag i Knäppa hos min syster.
Barnens kusin med familj var också där.
Till dessert fick vi varsin tallrik och instruktionen att själva gå ut och plocka bär.
Vincent, hans mamma, mormor, morfar och tremänningen Olivia drog iväg nerför lägdan och plockade solmogna hallon. Vincent tog det säkra före det osäkra och mumsade isig det mesta på plats.
 
Efter desserten pratade vi en stund innan det var dags att styra norrut. Trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0