Nu blommar det!

torsdag 10/8 = slow pace
 
Åkte in till jobbet i vanlig ordning, men har det ganska lugnt.
Min stvl-kollega dök upp, och det var bra eftersom vi hade en del saker att reda ut.
Som vanligt så här års börjar nu blommorna ute var på topp, men jag är mest inne eller på jobbet.
De två första petuniorna har slagit ut. Förra året var det bara en färg (lila), men det kunde jag inte hitta i år, så det är blandade färger.
Jaja, jag har åtminstone dragit upp dem själv från frö.
Även i lådorna utanför entren (låter elegantare än schabraket) har jag petunior, eftersom jag inte lyckades få tag i flitiga lisa.
I måndags på lilla turen med farmaceuten köte jag två nya krukväxter till jobbet, och mot alla odds lyckades jag få med dem i morse.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0